Stap voor stap uw woning verhuren
Vraag ook naar onze gratis informatiebrochure om uw woning te verhuren. Stap voor stap kunt u hieronder de procedure vinden; van het eerste contactmoment tot aan de sleuteloverdracht uw nieuwe huurder.
U kunt contact met ons opnemen voor een vrijblijvende afspraak via de telefoon, het online contactformulier, per mail of door langs te komen bij ons op kantoor.
Nadat u contact met ons heeft opgenomen, maken wij samen met u een afspraak voor een persoonlijk intakegesprek. U ontvangt hiervan een bevestiging per mail.
Nadat een geschikte tijd en datum is overeengekomen, komen wij bij uw te verhuren woning langs om uw woning in te nemen aan de hand van het ‘Inname Document’, een goede (gratis) fotoreportage te maken en met u te overleggen over de passende huurprijs. Tevens worden belangrijke zaken als huurvoorwaarden, type huurders en huurperiode met u besproken. Hierbij is het belangrijk dat u de volgende zaken vooraf heeft voorbereid: Bruto kosten voor uw woning Vragen die u heeft ten aanzien van The Real Estate Company U ontvangt tevens na het bezoek een e-mail met hetgeen dat is besproken, alsmede een kopie van het eerdergenoemde ingevulde ‘Inname Document’.
Om te zorgen dat wij uw woning zo succesvol mogelijk kunnen aanbieden, maken wij tevens een afspraak om foto’s te maken van uw woning. Deze foto’s zijn voor zowel intern als extern gebruik. Het is daarnaast ook mogelijk om een professionele media presentatie op te zetten met (drone) video, artist impressions en 360 graden fotografie.
Uw woning wordt op meer dan 34 nationale en internationale websites geplaatst. Ook dragen wij zorg voor het onder de aandacht brengen van uw woning door het nieuwe beschikbare aanbod naar de juiste (internationale) organisaties en woningzoekenden toe te zenden. Daarnaast plaatsen wij uw woning op onze website, Facebook, Instagram en Pararius. Ook kunnen wij de woning laten presenteren door een presentator, mini-website voor het object(en) laten opzetten, promoties, en digitale bezichtigingen doen. Extra exposure? Vraag naar de mogelijkheden om uw woning betaald op Facebook en social media te adverteren en/of te laten plaatsen op Funda.
Alvorens wij bezichtigingen inplannen met kandidaat huurders, bespreken wij de volgende zaken met de kandidaat huurder: Is er een match tussen huurder en woning? Wat voor werk doet de huurder? Wat is het inkomen van de huurder? Hoeveel personen, wat is de (gezin)samenstelling en de intrek datum?
De kandidaat huurder gaat met onze makelaar mee om de woning te bezichtigen. Hierna wordt de kandidaat huurder meegenomen naar ons kantoor om een opvolggesprek te voeren indien zij geïnteresseerd zijn in de woning. Hier wordt ernaar gestreefd de ‘Intentieverklaring’ in te vullen of een eventuele tweede bezichtiging in te plannen.
Bij interesse wordt een officieel en bindend bod formulier naar de kandidaat huurder gestuurd die, met ondersteuning van een collega, ingevuld wordt met zaken als: Huurprijs excl./incl., huurperiode, meubilering en eventuele extra voorwaarden (bijvoorbeeld verven van de woning of afwijkende intrek datum). Tevens dient kandidaat huurder de juiste en wettelijk verplichte documentatie te overleggen. Na screening sturen wij u het voorstel toe met onze mogelijke adviezen en kijken uit naar uw terugkoppeling.
Wanneer u de eerder genoemde documentatie accepteert, wordt de kandidaat huurder ingelicht en wordt de huurovereenkomst door ons opgemaakt. In deze overeenkomst worden alle door beide partijen overeengekomen zaken en afspraken vermeld. Ter aanvulling worden ook primaire (huurprijs, ingangsdatum, termijn, voorschotten etc.) en secundaire (tuinonderhoud, reparaties, belastingen, opzegtermijn, inschrijving etc.) zaken in het contract opgenomen. Indien u, na controle, akkoord heeft gegeven, wordt de overeenkomst naar beide partijen digitaal verzonden voor (digitale) ondertekening. Een kopie is terug te vinden in ons dossier en is te allen tijde voor u in te zien alsmede overige gegevens van de huurder.
Alvorens de check-in en sleuteloverdracht plaatsvindt, dient de huurder de waarborgsom en de huur van uw woning te hebben overgemaakt naar The Real Estate Company. Vervolgens wordt een afspraak gemaakt voor de check-in en de overdracht van de sleutels. Hierbij controleren wij de staat van de woning, maken wij een digitaal ‘Check-in rapport’ en noteren wij de meterstanden van het gas, elektriciteit en water. Schade wordt duidelijk vermeld door middel van foto’s en notities in verband met de borg en check-out. Na het, door beide partijen ondertekend rapport, worden de sleutels overgedragen.
Uw woning wordt op meer dan 34 nationale en internationale websites geplaatst. Ook dragen wij zorg voor het onder de aandacht brengen van uw woning door het nieuwe beschikbare aanbod naar de juiste (internationale) organisaties en woningzoekenden toe te zenden. Daarnaast plaatsen wij uw woning op onze website, Facebook, Instagram en Pararius. Ook kunnen wij de woning laten presenteren door een presentator, mini-website voor het object(en) laten opzetten, promoties, en digitale bezichtigingen doen. Extra exposure? Vraag naar de mogelijkheden om uw woning betaald op Facebook en social media te adverteren en/of te laten plaatsen op Funda.